Néger kocka
2015. január 24. írta: Csillcsi

Néger kocka

Ziti, az ikrem a héten néger kockát sütött, és mikor küldött róla egy képet, azonnal tudtam, hogy én is akarom! Édes, krémes, habos, igazi hétvégi, délutáni sütemény.

Hozzávalók:

A tésztához:

4 tojás sárgája
18 dkg kristálycukor
10 dkg vaj, vagy margarin vagy zsír
20 dkg liszt
2 dkg kakaó
1 csomag sütőpor
1-2 dl tej
4-5 kanál lekvár

A krémhez:

4 tojás fehérje
18 dkg kristálycukor

Tetejére csokimáz:

10 dkg vaj, vagy margarin
2 evőkanál kakaó
3 evőkanál kristálycukor
2 evőkanál víz

 Elkészítés

Bekapcsolom a sütőt 170 fokra.

A vajat/ margarint/ zsírt a cukorral habosra keverem és bele teszem a tojássárgákat egyesével. A száraz összetevőket összekeverem és a tojásos masszához keverem. Annyi tejjel hígítom, hogy egy lágy tésztát kapjak. Sütőpapírral bélelt tepsibe öntöm. 20*30 cm-esbe, mert én a kb.1,5 cm-es tésztát szeretem. Ha magasabbat szeretnénk, kisebb tepsibe kell tenni. Tűpróbáig sütöm.

Míg sül a 4 tojásfehérjét a cukorral vízfürdő fölött habosra keverem. Írnak a receptek pár csepp citromlevet, hogy fényesebb legyen. Nekem nem volt itthon, és így is szép lett a hab.

Miután a tésztát kiveszem a sütőből kiborítom, és leveszem róla a sütőpapírt. Majd egy picit belisztezem a tepsit, hogy ne ragadjon le, és visszateszem a tésztát. Mikor langyos, vékonyan megkenem lekvárral, majd rákenem a tojásfehérjehabot. 

A lekapcsolt sütőbe teszem, mert még meleg, és 10 percet szárítom a majdnem kész sütit.

A végén a csokimáz hozzávalóit összefőzöm, és a hab tetejére simítom. Hűtőbe teszem, és egy óra múlva már gyönyörűen szelhető kész süti lesz.

 neger.jpg

 

A bejegyzés trackback címe:

https://csillcsi.blog.hu/api/trackback/id/tr597105741

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

wozizi 2015.02.25. 12:54:59

Az én receptem kicsit már, ezért remélem most csinálod, így megkóstolhatom és eldönthetjük melyik a finomabb. :)
süti beállítások módosítása