Bonbonjaim
2015. január 23. írta: Csillcsi

Bonbonjaim

Karácsonykor mindig adok valamit a családtagoknak, amit magam készítek. Idén bonbon- gyáros lettem.

A műanyag jégkockatartós variáció nem sikerült, mert nem jött ki a formából, lévén nincs hőmérőm, meg márványlapom a csoki temperálásához. A szilikonos jégkockatartó viszont megoldotta a problémám:-)

Hozzávalók:

Étcsokoládé
Töltelék

Minden receptben nagyon drága, magas kakaó tartalmú csokit írnak. Ezzel szemben én, a legolcsóbb csokit, a Tesco Party étcsokoládés tortabevonóját vettem meg. A 200 g-os kiszerelés egy szilikonos jégkockatartónyi ( 20 db) bonbon elkészítésére elég.

A Söregi tortadekor boltban javasolta az eladó hölgy, hogy ne drága csokit hanem tortabevonót vegyek, mert fényes lesz, könnyen kijön a formából. Ha meg majd nagyon ügyes bonbonkészítő leszek váltok drága és finomabb csokira:-)

A töltelékek olyan finomak lettek, hogy nem lehetett észrevenni a csoki kevésbé finom ízét:-)

Elkészítés

A csoki temperálása egyszerűen:

A csoki kicsit több mint a felét egy fémtálban vízfürdő felett felolvasztom addig, amíg nagyon krémes és lágy lesz. Jó meleg legyen. Majd leveszem a tűzről és 3 kocka csokit kisebb darabokra törve belekeverek és addig keverem míg felolvad ( Ez az oltásos módszer). Majd visszateszem a vízfürdőre és egy percet melegítem még. 

A szilikonos formába beleöntöm a csokit, ahol nem lesz annyira tele, hogy teljesen az oldalát a formáknak ellepje, ott kiskanál végével felhúzom a csokit. Majd a csokis tál fölé fordítom a formát, hogy ki tudjon csepegni a felesleges csoki, és a csokihüvelyek elkészüljenek. 10 percre beteszem a hűtőbe.

Majd kiveszem, megtöltöm a töltelékkel, a tetején 2 mm helyet hagyva. Hűtőbe teszem.

A maradék csokit egy kocka csoki kivételével víz felett felmelegítem, mikor jó meleg leveszem a tűzről, és az egy kocka csokit elkeverem benne míg elolvad. Visszateszem a víz fölé és fél perc múlva rákanalazom a bonbonokra, lezárva azokat. Egy spatulával lehúzom a formáról a felesleget, hogy szép egyenes alja legyen majd a finomságoknak.

Visszateszem a hűtőbe, és fél óra múlva kiszedem őket. Én hűtőben műanyag dobozban tároltam őket.

Töltelékek:

Meggyes-marcipános: 

Marcipán masszát reszeltem le sajtreszelővel, amihez hozzákevertem kb.ugyanannyi meggylekvárt. Meggy befőttből pár szem meggyet meggylikőrbe áztattam. A bonbonokba egy-egy alkoholos meggy szemet tettem és köré kanalaztam a meggyes-marcipánt. 

Tojáslikőrös:

Egy tojássárgáját habosra vertem cukorral, felöntöttem forralt tejjel, és miután kihűlt alkoholt tettem bele. Az így készült tojáslikőrhöz zselatint kevertem és mikor kocsonyás lett tettem a bonbonhüvelybe egy - egy kanálnyit.

Ír-krémlikőrös:

Van egy írkrémlikőr nevű capuccino por. Liqurinjo azt hiszem a neve. Feloldottam egy zacskóval egy kis tejszínben, alkoholt tettem hozzá és már kész is volt. Nagyon finom lett. Az az igazság az alkoholos bonbonok a legfinomabbak szerintünk :-)

dsc_0012.JPG

 

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://csillcsi.blog.hu/api/trackback/id/tr697102721

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

wozizi 2015.02.25. 12:56:40

Csodás volt és finom!
süti beállítások módosítása